Sequia en Kings Canyon national park

5 september 2015 - Fresno, California, Verenigde Staten

Vandaag rijden we 370 km naar het Noorden om naar het. Sequia NP te gaan
Via highway 5 rijden we LA uit , waar we 3 kwartier werk ssn hebben qua afstand. We rijden door een ontzettend dor en bergachtig gebied. Als je denkt dorder kan dan dit kan toch niet , kan het toch wel. Dan operns belanden we in een enorme vallei waar alles groen is en veel fruit en groente gekweekt wordt. De overgang is echt absurd om te zien. Hietna komen we in ern gebied met allemaal jaknikkers voir de oliewinning.
Tegen 12en rijden we via een prachtijge weg omhoog de Sierra Nevada in en na ern aantal mooie vieuwpoints.zien we de 1e Sequiabomen . We vinden ze al groot masr vergeleken bij wat we later zien zijn het nog masr mini's
We kopen ern National Park card die geldig is voor alle parken die we nog gaan bezoeken
We vinden het behoorlijk druk in het park, het is door Labourday een lang vrij werkend in de USA, vandaar.
Al snel zien we enorme bomen , het is echt ern reuzenbos.. Via veel haardspeldbochten blijven we klimmen en maken de ene stop na de andere.Het plan was om Mororock te gaan beklimmen masr helaas is de weg afgesloten .Misdchien maar beter ook want met een 32 graden zijn 400 treden omhoog en omlaag best veel.
Volgende stop zijn de parkeerplaatsen ovetvol en worden we doorverwezen naar een P verderop en dan met een shuttlebus terug te rijden
Mijn krukken brengen werruutkomst en we gaan op ern invalide P staan .
Vanuit daar beginnen we aan een tocht nasr de General Sherman Tree.
Voor we daar komen zien we nig taloze enorme bomen. De General Sherman Tree is reuze.....11 meter in doorsnee en 80 meter hoog
Na de tocht gaan we verder klimmen naar Kings Canyon waar we gasn ovetnachten

Dag 4 Kings Canyon

Kings Canyon is jammer genoeg bijna helenaal afgesloten omdat er ern grote bosbrand woedt.Alle overnachtingsplaatsen zijn dicht, alleen waar wij gereserveerd hadden is open.
Het ligt erg mooi tussen de Sequia bomen op 2 kilometer hoogte
We hebben ern houten huisje in westernstijl inclusief een veranda met echommelstoelen en houtkachel , helemaal in stijl !
De lucht ruikt helemaal naar rook en de weg verder het park in is vanaf hier afgesloten. De brandweer rijdt af en aan.
We eten wat en maken een tocht nasr boven naar het Panorama Point.
We zijn te laat voor de zonsondergang. Doir de rook is er minder te zien
We liggen weer op tijd in bed
Maar niet voir we alle etenswaar en alles wat ruikt hebben opgeborgen voir de beren due hier rondlopen en je auto open kunnen breken als ze wat ruiken.
Na een hele koude nacht ( met fleece vest aan samen in bed en het nog koud hebben !!) sc hijnt de zon alweer en na een ontbijtje gaan we op pad naar een andete Generaal. De Generaal Grant Tree is het oudste levende organisme op aarde en is 1700 jaar oud. Het is weer een prachtige wandeling. Terug op het park is er door de brand niet veel meer mogelijk en besluiten wr eerder naar Fresno te rijden.
Tussen 2 natuurparken in wordt dit een luxe overnachting dus daar gaan we even van genieten.
Na weer een mooie afdaling waar zelfs ik ook foto's blijf maken van dev ergezichten komen we weer in de vallei. We kopen nog wat fruit in een stalletje aan de weg en ik ga ook een stukje in de auto rijden. Ik denk dat het bij 1 poging blijft haha
De middag zitten we lekker aan het zwembad en gaan straks inkopen doen voir weer 3 dagen "wildernis" in Yosimety Paik

1. Ger:
    7 september 2015
    Eerste belevenissen zijn mooi beschreven, leuk om te lezen en geven een heel goed beeld van al het moois wat jullie daar zien, mooi hoor!
  2. Claudia:
    7 september 2015
    Hoi Hoi,
    Leuk te lezen over jullie eerste dagen!Zo reizen we een beetje mee... De eerste natuur verschijnselen al doorstaan beving,brand.
    Laten jullie het hier maar bij houden evenals de lichamelijke ongemakken! Die grote bomen niet normaal maar prachtig!
    Alles is groot en overweldigend inclusief het eten! Tot snel X
  3. Theo en Corina:
    8 september 2015
    Hoi Jan en Diana,
    Wat een mooie foto's en leuk geschreven!
    Geniet nog samen van deze mooie omgeving.
    Lieve groetjes Theo en Corina