Bryce National Park

16 september 2015 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Bryce national park

We overnachten vlak bij Bryce in een motel langs de weg. We checken in en rijden nog snel naar de Canyon omdat er slecht weer voorspeld is.
Het is heel raar,  we rijden door een soort duinlandschap wat wel op Schoorl lijkt .
-Je neemt   een afslag naar een viewpoint in daar  in de diepte liggen een soort Amfi-buitenlucht theater.
De wanden bestaan uit wel 60 soort verschillende lagen zand kalk en leisteen in allerlei kleuren van wit naar pastelroze naar oranje en rood en knalrood.
Midden in deze theaters staan heel veel grillig gevormde rotsformaties .
Het is een prachtig gezicht en morgen zullen we een afdaling naar beneden gaan maken.
Het begint te regenen en we gaan wat eten in het cowboy restaurant bij het motel .
We bestellen een T bone steak die bijna van je bord valt en een glas cola , je krijgt meteen 3/4liter want ze houden hier van veel en groot.
Het blijft de hele nacht regenenen net als in het  begin van de ochtend.
We blijven tot de uitcheck in het motel en appen met het thuisfront, ook even fijn !
Net als we aan de afdaling gaan beginnen breekt het zonnetje wat door en is het droog....wat een geluk !
Het is een prachtige loop en zo mooi om te zien, al die kleuren en vormen. Het is net ern sprookje waar je in loopt
Dit komt op een gedeelde 1e plek.
Het is jammer dat het me niet meer lukt om hier foto's bij te plaatsen.
We doen nog wat uitkijkpunten aan en rijden dan door de bergen naar onze volgende overnachtingsplek in Escalante.
Helaas is het weer hier ook niet zo goed. We slapen in een Airstreamer, een zilverkleurige Amerikaanse caravan. Er zit een terras met een elektrische bbq bij maar daar kunnen we helaas geen gebruik van maken.
Er is ook een drive inn movie hier op deze plek. De eigenaar heeft mooie auto's uit de jaren 60 neergezet . Je kan erin zitten en kijken naar een film die op doek in de buitenlucht vertoont wordt

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. N P M B Broersen van den Berg:
    16 september 2015
    leuk om jullie op deze manier te volgen. veel plezier verder samen.