Page

20 september 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanaf Monument Valley rijden we enigszins gestrest naar Page.

Het verhaal over Monument Valley krijg ik niet gekopieerd. ..we slaan deze dag dus over en gaan naar Page.....

Gestrest omdat we niet precies weten toelaat het is.We hebben om 10.20 een reservering in de Antelope Canyon. Dit ligt in Arozona en daar is het Pacific time. We komen uit Mountaintime en zijn gisteren in Indianentijd beland. De reservaten doen weer niet aan zomertijdtijd  duidelijk dus..... Eerst moeten we in Page weer 16 dollar  toegang betalen om op het reservaat waar de canyon ligt te komen dan parkerenen en naar het reserveringskantoor. Gelukkig de goede tijd anders waren onze plaatsen vergeven aan mensen zonder reservering die op de bonnefooi komen. In een groep van 16 gaan we op weg. Deze canyon ligt onder de grond en loopt bij regenval vol water. Binnen enkele minuten loopt dan hij vol en kan je  alleen ontsnappen door de ijzeren trappetjes aan begin en eind. Er staat een monument voor 12 Franse toeristen die het dus niet hebben gered. Gelukkig vandaag een zonnige onbewolkte dag dus geen kans op regen. We dalen de steile trappetjes af en komen in een gangenstelsel. vol ronde en draaiende vormen die door de draaikolken van het regenwater zijn uitgesleten. Doordat het zonlicht door de spleten in de grond erboven valt krijgen ze de meest  mooie kleuren

Iedereen neemt zoveel foto's als hij kan omdat alles mooi is. Ik hoop dat het lukt hier wat bij te plaatsen. Dit park komt echt in mijn top 3 ! Omdat het prachtig weer is rijden we door naar Lake Powell en eten daar wat. We willen en bootje huren maar dat gaat qua tijd niet meer lukken.

We willen ook de Horseshoe Band nog zien,  een hoefijzer van water om een eiland heen waar de indianen vast liepen met hun paarden. Het is een pittige wandeling om er te komen maar wederom weer erg mooi.....Het is alleen behoorlijk eng om een foto te nemen. Je staat namelijk op de rand van een afgrond zonder enige bescherming

.Nog snel even langs de Glenn Canyondam deze is 725 feet bijna 250 meter diep. Ik ben blij dat er een  hek omheen staat en durf nu meer naar beneden  te kijken

We nemen ern korte pauze en gaan dan op weg naar het grote doelvan Jan deze reis, de Grand Canyon

1. N P M B Broersen van den Berg:
    23 september 2015
    een super beleving is dit. heerlijk, geniet er nog maar even van.