Aankomst in Los Angeles

3 september 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

O

Om hslf 5 gaan we naar Schiphol. We vliegen, via overstap in Londen naar Los Angeles waar het 9 uur vroeger is dan in Nld en we om 13.00 zullen aankomen.Bijna alles verloopt voorspoedig, bijna omdat ik een tasje met reispapieren laat liggen in het 1e vliegtuig, Jan een sprintje neemt en zijn schouder bezeerd......en ja net die ene met een .herstellende slijmbeursontsteking.Gevolg is dat we na een bezoek aan de dokter op het vliegveld naar een ziekenhus in LA worden gebracht. Daar wordt er een spuit ingezet en nog medicijnen mee voor de komende dagen.
Dan met de taxi nasr de autoverhuur.....en nee we hoeven geen upgrade van 300 $ want we hebben toevallig gelezen dat als je het mannetje bij de auto's wat in zijn hand drukt dit ook wel werkt . Er hoeft hehelemaal niets betaald te worden want we mogen vrij kiezen uit de SUVs die er staan. Het wordt een hele mooie Dodge Journey, een lekkere zware wagen met automaat en cruisecontrol wat nu helemaal goed uitkomt.
Dan het verkeer van LA in, even wennen aan de auto, de straatmarkering en de drukte. Maar alles gaat goed , nog een apotheek gezocht en wat boodschappen gedaan .Boodschappen worden ingepakt en naar je auto gebracht, idiaal !
. Dan op naar het appartement wat lekker groot is en om de hoek van het strand ligt.
Het plan om in de avond naar Hollywood te gaan laten we voor wat het is,  nog wat eten en dan naar bed. We zijn al 27 uur in touw
De eerste indruk is goed, iedereen is erg aardig en behulpzaam. We hoorden van de taxichauffeur dat er 18 miljoen mensen in LA wonen en er afgelopen week veel kleine earthquakes ( schokken) waren, het wachten is op de grote.
Laat dat nog maar een tijdje duren.......

Los Angeles dag 2
Leve de jetlag.! ! Om 5 uur zijn we allebei klasrwakker en gaan er maar op tijd uit.
De schouder van Jan is niet  erger geworden
De koffers wat ordenen en uitzoeken hoe we straks naar de haven van Marina del Rey gasn rijden. Vanuit daar gaan we met een boot de Atlantische oceaan op om walvissen te spotten. Bij de boot komen we in contact met een asntal Amerikanen, Ierse Duitsers en nog meer nationaliteiten, leuk !
Neem wat pillen tegen zeeziekte en heb ondanks de golven gelukkig nergens last van.
We spotten van alles, zeeleeuwen, vogels en dolfijnen ( was echt mooi, er waren ook babydolfijnen en ze zwommen en sprongen met de boot mee )
Als we eindelijk een Walvis spotten zien we nog net een stuk van zijn staart en een waterfontein voor hij weer onderduikt en niet meer bovenkomt.
Snel terug naar het appartement om zwemkleding aan te doen en fietsen te gaan huren.We fietsen 2 uur langs het ontzettend brede  strand naar Santa Monica en zien onderweg van alles. Iedereen wil hier zien en gezien worden
We zien ook veel daklozen die alles met zich meeslepen .
Nog een sprong in de oceaan waar de baywatch niet overrbodig is, er staa

t een enorme stroming en de jongens blijven fluiten ( helaas geen Pamela Anderson gezien .....)
Dan rijden we nog een stuk van de highway 1 en gaan mexicaans eten
Jammet genoeg zijn we onze leesbrillen vergeten en wijzen allebei maar wat aan. Gelukkig smaakt het goed
In de nacht worden we allebei wakker van wat geschud en getril....hebben we ook een klein aardbevinkje meegemaakt..