Death Valley en Las Vegas

14 september 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Death Valley

Omdat we toch al weer vroeg wakker zijn zitten we om 7.00 al aan het ontbijt.
Meestal zijn dat Bagels, , wafels, jam,pindakaas. cereals en yoghurt en fruit.
Heel apart is dat je in ieder hotel je alles op papieren bordjes. met wegwerpbestek krijgt.
We rijden naar het begin van Death valley door een gebied met kale heuvels en veel zandgrond met dorre struiken. Af en toe een nederzetting met stacaravans
Gisteravond kregen we een bericht dat de Tiogapas werd afgesloten wegens brand, wat een geluk dat wij hem gisteren nog konden rijden
Voor vandaag wordt geadviseerd om 4 liter water pp mee te nemen.wij hebben 12 liter mee dus dat moet genoeg zijn
Huurcampers mogen dit gebied met temp. tussen de 40 en 45 graden vaak niet in. ( hoogste temp. was hier ooit 57 graden )
We rijden een maanlandschap binnen met alleen bruine bergen en kale zandvlaktes waar echt niets groeit
Nu om 10.00. in het 36.en op het heetste van de dag zal het 43 graden worden ervaren we.....
Ja Death Valley....wat vind ik ervan :
Hele mooie stukken met zandduinen, bergen in mooie kleuren, zoutvlaktes en uitgestrekte woestijngebieden.
En warm, erg warm....te warm om een trail te lopen Bij de observationpoints gaan we er steeds eventjes uit, klein loopje en wat fotos en dan weer snel in de auto met airco
Ik vond de afstand en hitte vandaag , ook binnen Death Vally tegenvallen en zal blij zijn straks een duik in het zwembad te nemen
We overnachten via Air Bnb en hebben een huis tot onze beschikking in Pahrump.
Lekker even alle ruimte en een tuin

Las Vegas

We zitten nu in de auto om 3 uur te rijden naar de volgende bestemming. Tijd genoeg om over Las  Vegas te schrijven.
Via Red Rock Canyon komen we Las Vegas binnenrijden. Heel apart midden in de woestijn ligt opeens een stad vol hotels en verlichtingen waar je ook maar kijkt
We komen uit op het begin van de Las  Vegas
Boulevard oftewel de Strip
Omdat we hadden gelezen dat je in een Fashionmal kaarten met korting voor shows kan kopen gingen we daar eerst naar op zoek
Snel gevonden, parkeren en snel het koele wi kelcentrum ook wel the Mall genoemd in want het is weer bloedheet , 40 graden..
( we drinken zeker ieder 4 liter water per dag en hebben niet veel trek)

Kaarten voor onze 1e keus Circus de Soleil zijn al op.Dan wordt het kiezen tussen de Blues Man Groep of Rock Vaught
Omdat we over de laatste goede berichten hadden gelezen en natuurlijk van rock muziek houden kiezen we die.
Omdat het zo warm is passen we onze plannen wat aan. Het is
beter om met deze hitte vanavond naar de Strip te gaan en nu naar het hotel.
Na wat rondjes ( en gemopper ) rijden zijn we er.
Omdat we net in het weekend in LV zijn is 1 van de  luxe/overde top/supergrote hotels niet betaalbaar . Dus hebben we een hotel op 10 minuten rijden welke een shuttleservice heeft om je van en naar de Strip te brengen.
Hotel is prima met een heerlijk bed.
Je kan steeds kiezen tussen 2 Queensbedden of 1 Kings bed. Wij kiezen steeds de laatste, dat is zo groot dat je elkaar moet zoeken
Jammer is dat we bij het zwembad de vliegtuigen goed kunnen horen maar in onze kamer hoor je niets .
Het is zelfs te warm ( ja zelfs voor ons....) om bij het zwembad te zitten of buiten iets te doen
Als het tegen de avond iets koeler wordt (lees 36 graden) gaan we de Strip op.
Ieder ( mega) hotel met tussen de 500 en 2000 kamers doet zijn best om op te vallen en iets speciaals te bieden .
Wat hebben wij oa. gezien in deze 2 dagen:
Mandalayhotel met een Haaien aquarium
Luxor : gebouwd in een piramide met levensgrote Egyptische beelden
New York: megahotel gebouwd met de Empire State buildings incl vrijheidsbeeld en achtbaan om het hotel.
Bellagio met waterfonteinshow
Hotel Paris met Arc de Triomph,Eiffeltoren en luchtballon op bijna ware grote.
Venezia ...echt ongelooflijk het San Marco plein binnenin helemaal nagebouwd incl grachten met gondelvaart
Hier was het zo vreselijk groot dat wij er verdwaald waren haha
Ook hebben wij hier ons duurste ijsje ooit gegeten......15 dollar voor 2 ijsjes met 1 bolletje....gelukkig was het erg lekker !
Alles is natuurlijk hartstikke nep maar erg leuk om te zien
Je doet gewoon een rondje om de wereld in 2 dagen....
Verder heeft ieder hotel zijn eigen casino, roltrappen om overal te komen en theaterzalen met shows
Je loopt een hotel binnen kijkt rond en je gaat weer.
Er loopt een giga 12 baans weg over de strip
er rijden gewone auto's maar ook mega veel limousines variërend in lengte van 5 tot , niet overdreven 10 meter. Ieder hotel heeft er wel een aantal en je kan je er mee laten wegbrengen of halen.
Om naar de andere kant van de weg te komen moet je via roltrappen en loopbruggen.
We hebben nog nooit op zoveel roltrappen gestaan.
In het donker is het ook een lichtshow van jewelste , niet te beschrijven maar de plaatjes kennen jullie vast wel.
Het thema van de kermis Goed Foud is hier zeker van toepassing
Zeker ook qua kledingkeuzes die je hier rond ziet
lopen
De show die we bezochten was erg goed
Ern aantal oud bandleden van rockgroepen maakten  een reis door de tijd van de  Rock dus we hebben veel hits gehoord.
De hele zaal aan het meezingen en dansen, erg leuk
Als we terug gaan om 23.30 is het nog 33 graden
In de nacht koelt het af naar 26.

1. N P M B Broersen van den Berg:
    14 september 2015
    mooi verslag met heerlijke ijsjes als verkoeling. lekker blijven genieten samen. groetjes
  2. Claudia:
    14 september 2015
    Hallo Jan en Diana ik hoop dat jullie het zand en de hitte achter jullie hebben kunnen laten. Uit de woestijn/ zandvlakte nu naar weer andere natuurgebieden en hopelijk ver weg van de branden die Californië teisteren. Mooi om te lezen wat jullie allemaal zien en ervaren. Rob was een beetje jaloers toen hij de Vegas plaatjes zag! Zal veel bijgebouwd zijn na de bijna 20 jaar geleden dat wij er waren. De groetjes van mam in ieder geval. Ze vind het erg leuk om jullie stukjes te lezen maar kan geen reacties geven via haar mail! Dus bij deze weet je dat. Alweer bijna op de helft van jullie reis dus geniet nog lekker. En volgens mij wat betere temperaturen voor jullie! Lieve groet van ons x
  3. Theo en Corina:
    15 september 2015
    Hoi Diana en Jan, wat een mooie reis met veel uiterste.
    Leuk om op deze manier een beetje mee te reizen!
    Veel plezier nog!
    Groetjes Theo en Corina xxx